poniedziałek, 11 maja 2015

Arboretum w Rogowie

W miniony weekend miałem okazję odwiedzić Arboretum w Rogowie (woj. łódzkie).
Piękne miejsce, mnóstwo roślin do obejrzenia.

Kilka roślin zwróciło moją uwagę. Niestety nie wszystkie były dobrze opisane.
Zdjęcia poglądowe poniżej.

Zdaje się, że to Hesperaloe funifera - bardzo mi się spodobała.


Nie podpisane stadko bambusów - prawdopodobnie z odmiany "Sasa"



Fargesia?


I jeszcze jedna znaleziona kępa bambusowa. Niepodpisana w sposób widoczny.



Uwagę moją przykuła roślina z Ameryki Płn. o wdzięcznej nazwie Kolcosił straszliwy (Oplopanax horridus)







2 komentarze:

  1. Mam nadzieję, że kiedyś poniesie mnie do Rogowa:) Jest tam coś jeszcze wartego uwagi, jakieś nietypowe, tropikalne egzemplarze?
    Pozdrawiam, T. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Stricte tropikalnych roślin tam raczej nie będzie. Kiedyś widziałem jeszcze bananowce wystawione na zewnątrz ale to w donicach. Arboretum specjalizuje się przede wszystkim w Magnoliach, Klonach oraz iglastych drzewach Ameryki płn.
    pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń