środa, 12 sierpnia 2015

Nasiona

Jakoś tak się złożyło, że w ostatnich dniach wypłynął u mnie temat nasion. Normalnie wracam do niego zimową porą jak już nie mogę doczekać się lata :) A teraz - latem - mam okazję wysiewać 4 rodzaje roślin egzotycznych. Zobaczymy jak mi pójdzie.
Pierwsze wyniki niby już są. W minionym tygodniu otrzymałem w prezencie od znajomej 5 nasion zebranych z krzewu w Egipcie. Jak ten krzew się nazywał, jak wyglądał - tego nie wiem. Nasiona tradycyjnie wrzuciłem do wody i postawiłem na otwartym ganku. Przez 4 dni mnie nie było - wracam, patrzę a tu proszę. Z pięciu nasionek cztery już skiełkowały! Bardzo mi się ta statystyka i szybkość spodobała.


Pozostałe trzy rodzaje nasion to:
1. Sterlizia nicolae
2. Ravenala madagascariensis
3. Ptychosperma macarthurii

Same egzotyki. Co będzie - zobaczymy. Na razie już się moczą w wodzie.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz